Viltträning

Vi jobbar på med viltet för fullt jag och Emil. Kör ett kort pass nästan varje dag.
Idag var det duvor på programmet. Vi började med korta dolda linjetag, sen ett litet närsök och slutligen ett par markeringar.
Idag var han duktig Herr krut. Apporterade spontant alla gånger utom en då jag fick kliva 2 steg fram och så vips så va duvan i Emils mun :0)  Fina avlämningar oxå. Min duktige goe "Herr krut"! 
Båda mina goa hundar ligger och tuggar på tugg krokodiler nu. Kom ju ett paket från TEBA idag till min och vovvarnas förtjusning.
Laban har fått en ny tråd tugg knut och är nöjd och glad (hans favorit leksaker).
Jag och Emil har fått en apportkastare. Längtar tills jag får tillfälle att prova den. Kör ju bara vilt nu ett tag och får nog ta och hålla det löftet :0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0