Nästan...

Vi har haft en trevlig Lördag jag och Emil. På jaktprov i Trekanten. Vädret var väl inte det allra bästa (regn hela dagen) annars var det en kanontrevlig dag.
Vi startade som nr 10. Så först hjälpte jag till att kasta en stund sen tog jag ut Herr krut. Lät han springa lös en stund först och rasta sig. Sen gjorde jag ett sök litet men svårt.
Provet började med 2 landmarkeringar på duva, gick kanon. Het är han ju men han uppför sig ändå.
Sen en liten transportsträcka och ett riktat närsök, gick bra det oxå.
Sen ut på söket och hämtade in 3 vilt så det bara visslade om det. Jag superglad.
Sen fick man ta en vattenmarkering emellan, den gick bra den oxå.
Men när vi kom tillbaka till söket va det som att Emil tyckte att han va klar. Har aldrig gjort så förut att jag avbrytit mitt i ett sök för att göra nåt annat och sen fortsätta. Han va segstartad, frågade lite men gjorde ändå vad jag bad han om och vi fick in 3 vilt till men det gick det lite segt.
Sen en sista vattenmarkering. Full fart ut, men vad tusan gör han på hemvägen...??? Springer fram och tillbaka på andra sidan ån och försöker ta landvägen. Men det går ju inte när det är en å! Plus att det aldrig ser snyggt ut att ta landvägen. Jag trodde jag skulle dö... Tillslut hoppade han i igen och kom in med den. Puh...
Vi fick ett 2:a pris. Det va söket som inte höll måttet riktigt. Ska träna mycket sök nu i höst och vinter och avbryta mitt i och göra nåt annat och sen bara på det igen. Jag är glad för 2:an, men till nästa säsong kommer vi igen och då vore väl tusan om det inte skulle gå att få till en 1:a!
Grattis säger jag oxå till Lotta, Johanna och Linda Ljungdahl som tog sina 1:or i Lördags. Kul!


Kommentarer
Postat av: Ing-Marie&Gaston

Har sagt det innan och säger det igen. Du har gjort ett fantastiskt jobb tillsammans med Emil. Är så glad för er skull! Nästa vår kommer det bara rassla till och vips står du där med ettan i handen både i nybörjare och öppen och ... kram kram från oss

2009-10-07 @ 22:01:47
URL: http://duckstreamgaston.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0