Yes det är sol och faktiskt riktigt skönt ute!

Nu känns det äntligen som att våren är på G! Sitter hemma med 2 trötta och nöjda hundar. Laban har gått en runda på hissö med husse, Ola och Fridolf. Jag och Emil har varit i Moheda bollhall och tränat.
Vi va 7 stycken med labbar som tränade. Kanonbra intiativ Lotta att hyra bollhallen ett par timmar! Det är ju fortfarande massor av snö och rätt kallt för hundarna att sitta och vänta än så länge. Skönt att komma igång lite med träningen nu! Annars blir det ju mest lite på promenaderna och på fotbollsplanen här hemmavid.
Vi tränade lydnad, stadga och linjetag. Utnyttjade hörnen att lägga dummies i. Jag körde mycket basic utan att krångla till det. Han skötte sig bra min goe gosse förutom att han kissade en gång på ett fotbollsmål. Lite tendens att byta dummie finns oxå. Måste jobba med det. Annars är jag nöjd med dagens träning. Himla trevligt att träffa likasinnade och träna tillsammans en stund. Jag har ju mest tränat själv nu på sistone annars.
Nu ska jag åka och hyra en film till kvällen. Får gäster ikväll, sambons bror och syster med pojkvän som ska laga mat i mitt kök. Sambon har åkt på fest med ett par kompisar ikväll. Kände inte för att hänga med själv. Är rätt seg om kvällarna nu och kan inte sitta och va trevlig så länge. Har rätt ont i fogarna. Så då är det ju trevligt att få sällskap här hemma istället. Extra bra att man får maten lagad oxå ju :0)


Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0