I kommunens tjänst

Klockan 04.00 blev vi upphämtade av kommunjägaren jag och Emil. Sen bar det iväg på skyddsjakt här i växjö.
Vi var runt på bostadsområden, industriområden, kyrkogård,  linneparken  och mitt inne på storgatan.
Det skjuts från bilen i de flesta fall. Med salongsgevär och kraftigt luftgevär.
Vi apporterade kaniner, duvor, kajor och fiskmåsungar. Allra mest kaniner, det blev hela 15 st! Emil är skithet på kaniner. Sitter och bara skakar men tyst är han iallafall. En sak är säker, behöver inte träna så mycket med kanin typ. Skulle behöva avdrammatisera kanin...
Däremot måsungar tyckte han va sådär. Tog hem dom men hängde lite över dom. Måste tränas!
Jag fick viltet som blev och har nu lite mer i frysen att träna med. Perfekt! De flesta kaninerna skänkte jag till labbeklubben, så nu har vi ju kaniner till poängjakterna. Hoppas att det är fler som anmäler sig till poängjakterna bara. Även andra retriverraser är välkommna. Så ni som läser detta anmäl!
Men jisses vad spännande och roligt det va att va med i kommunens tjänst! Hoppas att det blir snart igen.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0