Nu ska här tränas uthållighet!

3 x uthållighet! Emils uthållighet ska tränas, Labans uthållighet ska oxå tränas och slutligen vore det kanske inte fel om min oxå tränades...
Labans uthållighet i spåret ska tränas nu inför SM med kluriga spår i knivig terräng. Samt sk flygande start ska oxå repeteras. Dvs att man söker upp spårstarten mellan 2 st snitslar och blir inte påvisad spåret som man annars blir i ökl, sen får man säga till när man anser att ens hund är på spåret.
Emil ska tränas på sök. Han söker slarvigt. Har pratat med min träningscoach. Hon är alltid så snäll och finns till hands och hjälper mig då jag behöver tips. Tack Maire du är en klippa!
Så nu ska tränas tennisbollsök i små sökrutor, detta ska vi göra själva så inget annat stör för att jobba upp ett bra nosarbete och jädraranamma. Har jag sagt att nåt finns DÄR så ska det letas DÄR och ingen annan stans tills detta nåt har kommit hem. Sen kör vi "vanliga" sök med vilt tillsammans med träningskompisar för att få störningar runtikring och mer som på en riktig jakt/jaktprov.
Jag har tagit hem en fungerande cykel från öland. Ja ja min militärcykel fungerar ju oxå men bromsar är det inte så bra med. Kanske inte riktigt bra om man ska cykla med hund här runtikring där det finns en hel del backar...
Sen har en springer inskaffats så här ska cykelmotioneras mera, ett par gånger i veckan ungefär. För att få mer röda eller va det vita muskelfibrer...? Det där borde jag ju kunna... Skärpning! Ja den uthålliga varianten av muskelfibrer iallafall :0)
Igår kom Emils pokal för 3:e placeringen i smålandsmästerskapet. Efter lite strul med ihopräkningen av poängen kom vi 3.a totalt och fick priset skickat istället. Jag är sååå nöjd med det! Han är duktig den gossen!

Nu är det snart sängen.

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0