Vilket härligt höstväder!

Så skönt väder nu när det är höst, frisk luft och sol :0) Saknar faktiskt inte sommaren. Inte ännu iallafall... Det blir väl annorlunda med det när regn och blåst kommer... Men strunt samma, nu är det fint iallafall!
Jag och Emil har startat på ett jaktprov till, Glasriket. Vi kammade hem em 3:a till. Tänk om man kunde byta ett gäng sådana mot en 1:a...  Herr krut va het om man säger så. Allt kom hem, men det mesta gick väl kanske lite väl fort. Det är ju bra att han tycker att det är roligt men om han kunde samla ihop sig lite, eller jag samla ihop honom lite...? Så skulle näsan och hjärnan hinna med oxå.
I Lördags startade vi på LRKs poängjakt i Månsarp. Körde ett tennisbollsök innan och det va nog bra för han va något lugnare. Han markerade kanon och lydde mina tecken fin fint. Men la ner viltet på mina fötter. Attans det va mitt fel! jag va lite nervös och tittade säkert lite för mycket på honom och så hade jag inte kepsen på mig. Nästa gång keps på alltså! Söket va väl sådär, som vanligt mer spring än sök. Fick in 4 vilt på de 7 min man hade på sig. Han jobbar faktiskt bättre på ett sök där man inte kan springa så fort med tex mer vass eller ris. Jag är ganska nöjd iallafall. Vi slutade på en 4:e plats. Vill oxå säga grattis till Thomas som kammade hem det hela med sin goldenkille och Ingmarie och Gaston som slutade på en 3:e plats. Ni är så himla duktiga!  Det va en himla trevlig dag med bra upplägg, trevliga människor!
Nu till det tråkiga, Emil har gjort illa sin tå (som han har en gammal skada i) när han hoppa in i bilen. Han har ju ganska brottom in i bilen typ. Det är redan bättre men han går inte helt rent och det blir till att ta det lugnt ett litet tag. Tråkigt, men det viktigaste är ju att han blir bra såklart.
Hoppas på att Ola vill börja spåra med Fridolf nu snart igen så att vi kan träna ihop med taxarna. Det är ju mycket roligare att spåra när man är två och kan lägga åt varann.

Ut i solen och njut nu alla goa vänner :0)

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie&Gaston

UPPDATERA!!!

2009-10-04 @ 13:52:15
URL: http://duckstreamgaston.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0