Emiiiiiil!!!

Igår blev jag klar på jobbet tidigt. Perfekt! Ut och rasta hundar och äta en bit sen bar det iväg till Maire för att träna. Hade med vilt och va jätte träningssugen. Det är jag väl typ alltid i och för sig...
Vi går iväg en bit till ett jättefint område att träna på. Hundarna går lösa dit. När jag ska kalla in min hund, är där ingen svart hund så långt ögat kan nå. Emiiiiiil!!!  Tänkte att den rackarn nog drat på rådjur eller kanin och kommer nog strax. Väntade och väntade och ropade: Emiiiiiil!!! Efter över en halv timme började vi leta. Inga spår. Var sjutton har han tagit vägen??? Polisen kopplades in. Mera letande. Inget resultat.
Efter 2 timmar ringer det en vänlig kvinna som hittat en svart hund raggandes utanför sitt. Hennes tik hade precis löpt färdigt... Jodå visst va det min Emil. Den rackarn var dessutom hur glad som helst, inte skämdes han inte. Lite skamsen gentemot tikägaren och mycket bestämd mot min raggar ussling, stoppar jag in honom bak i bilen. Jag säger bara Ussling! När vi kommer tillbaka till Maire raggar han dessutom vidare på hennes tikar. Han är väldigt väldigt glad.  Han borde ju ta och skämmas lite och fatta att man blir så satans orolig. Ussling!
Träningen gick bra sen. Står och hänger lite över mås, men duva och and är inga problem och avlämningarna va fina.  Men jag ska lära han att allt ska hem även om det är måsar som luktar fisk.
Det har vi jobbat vidare på idag, lite bättre men fortfarande hänger han lite över mås. Det blir ett pass imorrn oxå.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie&Gaston

Herre gud, jag hade dött. Vilken himla tur att ni hittade honom. Förbaskade hund! Tur han är söt den filuren... Jag vill också träna med er, varför bor vi så långt bort båda två? kram på dig!

2009-02-10 @ 20:21:13
URL: http://duckstreamgaston.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0