wt 5 smålandsmästerskapet i nässjö

station 1
enkelmarkering som faller i lite svacka typ.
Han markerar lite för kort. Så jag hjälper honom lite. eller rättare sagt sabbar jag visst för honom... Du måste tänka på vinden! sa domaren efteråt. tusan oxå! Det hade jag helt och hållet glömt... (brukar göra det annars faktiskt)
Det tog en  stund att få in den. 8 poäng

station 2
enkelmarkering på öppet vatten med vass runt.
Full fart ut, tar en liten lov i vassen, sen rakt på den och full fart hem utan att skaka sig. Yes! 18 poäng


station 3
linjetag
Det skötte han bra. 19 poäng

station 4
skott, markering, kort förflyttning och skicka. Gick bra förutom att han sprang mot domaren (som stod där han suttit och markerat)  Ooops! Inkallning och full fart åt rätt håll. 17 poäng

station 5
walk up
Fick jobba en liten stund (utan att jag la mig i) för att hitta den. 17 poäng


Vi fick ihop 79 poäng och vann NKL! Jag är sååå nöjd med min goe gosses fina arbete! Vilken duktig hund jag har :0)
Jag själv är skakis precis som efter Oskarshamn...

Himla trevligt WT! Med bra upplägg, trevliga domare, funktionärer och deltagare. Så roligt att träffa kompisar som man inte träffar så ofta! En kanondag helt enkelt!

Vill oxå gratulera Ingmarie och hennes duktiga Gaston till 2 st 20 poängare. Det är en bedrifft! Och på samma WT. En fin debut i ökl! Ing marie om du är negativ nån gång så ska jag påminna dig om station 3 o 4 :0) Bra jobbat!

Nu ska jag strax hämta sambon och polare på fest.
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie&Gaston

ÄNTLIGEN! Ja, ni är superduktiga, fatta vilken bedrift du/ni har gjort! Härligt.

Ja tack, påminn mig gärna och ofta om station 3 och 4. Mitt minne är som en guldfisks - mikroskopiskt. Kram på dig!

2009-06-14 @ 21:18:56
URL: http://duckstreamgaston.blogg.se/
Postat av: Cissi och Tassa

Grattis till vinsten i Nässjö! Satt just och kikade på ssrk smålands hemsida och fick se dig på bild! Riktigt bra gjort! :)

2009-06-26 @ 22:45:37
URL: http://trulle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0